Non-profit organisaties op Instagram
2 min gelezenTegenwoordig treden er steeds meer non-profit organisatie op. Bedrijven die met missies een bepaalde maatschappelijke waarde, zoals gezondheid, hulpverlening, liefdadigheid, onderwijs, het opkomen voor bepaalde belangen en wetenschappelijk onderzoek. Denk hierbij aan een recent voorbeeld van black lives matters. Verschillende organisaties zijn hiervoor opgericht waarbij mensen geld kunnen doneren en zij strijden tegen de ongelijkheid van zwarte mensen over de wereld. De vraag is voor een non-profit organisatie; hoe kunnen wij ons standpunt op een eenvoudige en duidelijke manier overbrengen aan de maatschappij, waarbij wij de mensen aan het denken kunnen zetten en kunnen stimuleren hieraan bij te dragen? Juist, het social media platform Instagram!
Waarom Instagram?
Instagram is tegenwoordig een leidend platform in de social mediabranche. Mensen kunnen hier foto’s en video’s plaatsen, liken en vervolgens met elkaar delen. Ten opzichte van twitter of snapchat, gebeurt dit veel minder en wordt er of meer gepraat of kunnen foto’s maar voor een bepaalde tijd gezien worden. Instagram dient dus vooral als een verbindingsfactor tussen de organisaties en de maatschappij. Mensen kunnen foto’s erop zetten waarbij ze een standpunt willen maken en mensen hiermee willen stimuleren. Denk bijvoorbeeld aan een foto van schade voor de hulpverlening in een land, het opkomen van gelijkheid in landen en de gezondheid van mensen. Het is dus een eenvoudige manier om je belangen duidelijk, maar simpel kenbaar te maken.
Waarom chatkracht?
De rol van de specialisten van chatkracht kan hiervan van toegevoegde waarde zijn. Chatkracht dient in dit geval als ondersteuning voor de organisaties. Dit kan gebeuren doormiddel van samenwerking. De specialisten kunnen vragen beantwoorden die mensen stellen naar aanleiding van een foto. De mensen kunnen zo geholpen worden en dit zorgt ervoor dat het bedrijf werk kan uitbesteden die voor hen belemmerd kan zijn. Ook kunnen de specialisten voor onderhoud van het account zorgen. Dit zal gebeuren door foto’s of video’s te plaatsen die de organisatie voor hen beschikbaar stelt. Als je dit zo bekijkt, een match made in heaven!