Leadgeneratie via LinkedIn

LinkedIn is een uitstekend platform om connecties te leggen. En daardoor is het ook een mooi platform om leads te generen voor jouw bedrijf. Maar daar heb je vaak wel hulp bij nodig van een expert. Zo’n expert weet precies hoe het leadgeneratie proces in z’n werk gaat. Ben je benieuwd geworden? Lees dan snel verder.

Het leadgeneratie proces

Het converteren van leads op LinkedIn is een proces waar je de nodige kennis en ervaring voor nodig hebt. Maar het proces op zichzelf is vrij eenvoudig. Zo wil je er ten eerste voor zorgen dat je een duidelijke propositie hebt van je producten of diensten. Wanneer jouw doelgroep je via LinkedIn vindt, moeten het helder voor ze zijn wat voor diensten en producten je zoal aanbiedt. Hierbij is het belangrijk dat je die zo kort en bondig mogelijk probeert uit te leggen. Vanwege de korte aandacht die mensen tegenwoordig hebben. Vervolgens moet je gaan connecten met je doelgroep.

Hierbij maak je een lijst van ideale klanten die je wilt gaan connecten. Aan de hand van je ideale doelgroep kun je gericht bedrijven en personen gaan benaderen. Hierbij is het belangrijk om proactief te handelen je wilt dus naar de potentiële klant toe gaan en ze jouw diensten en producten aanbieden. Daarna wil je jouw potentiële klanten converteren. Dit kan door ze op te bellen of door middel van retargeting. Hierbij is het belangrijk dat men je als autoriteit gaat zien. Op deze manier wordt het verkopen een stuk makkelijker en ben je klaar voor succes.

Reacties zijn gesloten.